Bommelerwaard-Cup

Schaakvereniging SV Bommelerwaard organiseert ieder jaar een individuele competitie om de Bommelerwaard-Cup. Deze competitie staat open voor iedereen, dus zowel leden van de vereniging als schakers van andere verenigingen of thuisschakers. Dit seizoen vindt de eerste ronde plaats op maandag 21 november.

Heeft u zin om mee te doen? Meld u aan voor de Bommelerwaard-Cup bij de wedstrijdleider (Wim van Oostrum) of de secretaris (Arnold Braam).

Onze regels voor de Bommelerwaardcup:  Er wordt gespeeld volgens een knock-out systeem. Alle leden die intern spelen worden automatisch ingedeeld. De partijen die voor de Bommelerwaard-Cup worden gespeeld tellen mee als een gewone “interne” partij. Als een partij in remise eindigt volgt een snelschaakpartij met verwisselde kleuren met 10 minuten bedenktijd per speler per partij. Eindigt die ook in remise dan volgt een partij met 5 minuten bedenktijd. Indien ook de derde partij remise wordt dan wordt er geloot.

Indien een speler geen tegenstander heeft omdat zijn tegenstander is verhinderd, dan speelt hij in principe een reguliere partij voor de interne competitie.